Szukaj

Kalendarz

    October 2019
    M T W T F S S
    « Jan    
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  

Nowoczesne technologie

    Nowoczesna technologia nierozerwalnie u większości z nas wywołuje jednoznaczne myśli dotyczące elektroniki i komputerów. Nie jest też niczym szczególnie odkrywczym w tezie głoszącej, że komputery podbijają naszą rzeczywistość w zastraszającym tempie i są obecne w każdej już dziedzinie życia społecznego. Dziś nie sposób już nawet przejść do porządku nad sytuacją, gdzie nie mamy możliwości korzystania z dobrodziejstw cyfryzacji. Służą nam one nie tylko do szeroko rozumianej rozrywki, ale też do pracy i nauki. Komputer to często podstawowe narzędzie robocze konieczne do funkcjonowania licznych gałęzi gospodarki. Nie można jednak o nowoczesnych technologiach oraz komputerach wyrażać się tylko pozytywnie, ponieważ jak wiele innych aspektów naszego życia i one niosą za sobą potencjalne zagrożenia. Najłatwiej jest to zaobserwować na pokoleniu, które dorastało będąc wychowanymi w obecności elektroniki.

    Pośród tej grupy możemy natrafić na jednostki mające duże kłopoty z komunikacją, samodzielnym postrzeganiem otaczającego ich świata czy też problemy z odręcznym pisaniem. Pełne oparcie na pracy przy komputerze może więc nieść za sobą wiele niepożądanych skutków. Wracając jednak do wykorzystania w życiu codziennym komputerów najczęściej mamy na myśli typową stację roboczą, ale istnieją przecież minikomputery. Pod tym właśnie pojęciem skrywa się naprawdę długa lista urządzeń, które mamy w swoich domach. Małe elementy komputera zawierają zarówno telewizory, pralki, lodówki, ale są one też i urządzeniach mobilnych np. smartfonach. Postęp techniczny w postaci miniaturyzacji przyczynił się do znacznego rozpowszechnienia układów elektronicznych w wielu miejscach oraz pod różną postacią. Nowoczesne technologie w znacznym stopniu przyczyniły się do globalnego wzrostu gospodarczego, a na dodatek pociągnęło to za sobą wykształcenie się nieznanych wcześniej sektorów gospodarki. Chyba żaden wytwór ludzkich rąk w tak błyskawicznym tempie nie zdominował naszego życia jak właśnie komputery i to w tylu różnych aspektach życia jednocześnie.

Zastosowanie grafiki w reklamie

Grafika coraz częściej traktowana jest jako branża użytkowa, tracąc z roku na rok swój typowo rozrywkowy charakter. Zmiana ta jest podyktowana ewoluującym rynkiem reklamowym, który wykorzystuje grafikę jako jeden z elementów tworzenia reklam, kampanii promocyjnych oraz marketingowych. Sprzyjają temu dodatkowo stale rozwijane technologie multimedialne, dzięki którym powstają coraz to nowsze programy graficzne umożliwiające profesjonalną obróbkę grafiki. Dzięki temu można się raz na zawsze pożegnać z czasami, w których zwykła obróbka zdjęcia trwała nawet kilka dni – dzisiaj taki proces jest zminimalizowany na tyle, że doświadczony grafik upora się w tym nawet w ciągu godziny.
Wiele oczywiście zależy od tego, z jaką obróbką grafiki mamy do czynienia i na czym ona polega: w przypadku reklamy chodzi przede wszystkim o dostosowanie zdjęcia do ogólnej koncepcji reklamy. Jeśli więc jej przekazem jest np. nowa oferta banku, grafika musi nie tylko nawiązywać do samej oferty, ale również obrazować ja w taki sposób, by po jednym spojrzeniu na reklamę można było się przynajmniej domyślać, czego będzie ona dotyczyła.

Zastosowanie grafiki w branży reklamowej jest jednak znacznie szersze i nie odnosi się wyłącznie do tworzenia samych reklam graficznych. Coraz częściej branża ta przekłada się również na reklamy filmowe, puszczane w telewizji i tworzone z wykorzystaniem najnowocześniejszej technologii komputerowej oraz multimedialnej. W takim wypadku chodzi głównie o obróbkę graficzną zdjęć lub ich elementów, które nie pasują do całości. Warto wspomnieć również o innej roli grafiki w reklamie – projektowaniu opakowań na produkty, firmowej papeterii, ulotek reklamowych i gazetek promocyjnych. Również tworzeniem plakatów, banerów i bilbordów rozwieszanych na mieście zajmują się profesjonalni graficy komputerowi. Ich „reklamowymi” dziełami są też różnego rodzaju gadżety firmowe – smycze, podkładki, długopisy albo koszulki: słowem wszystko, co zawiera w sobie jakikolwiek element graficzny, promując jednocześnie firmę, jej produkt albo całą ofertę.

Comments are closed.