Szukaj

Kalendarz

    September 2019
    M T W T F S S
    « Jan    
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30  

Nowoczesne technologie

    Nowoczesna technologia nierozerwalnie u większości z nas wywołuje jednoznaczne myśli dotyczące elektroniki i komputerów. Nie jest też niczym szczególnie odkrywczym w tezie głoszącej, że komputery podbijają naszą rzeczywistość w zastraszającym tempie i są obecne w każdej już dziedzinie życia społecznego. Dziś nie sposób już nawet przejść do porządku nad sytuacją, gdzie nie mamy możliwości korzystania z dobrodziejstw cyfryzacji. Służą nam one nie tylko do szeroko rozumianej rozrywki, ale też do pracy i nauki. Komputer to często podstawowe narzędzie robocze konieczne do funkcjonowania licznych gałęzi gospodarki. Nie można jednak o nowoczesnych technologiach oraz komputerach wyrażać się tylko pozytywnie, ponieważ jak wiele innych aspektów naszego życia i one niosą za sobą potencjalne zagrożenia. Najłatwiej jest to zaobserwować na pokoleniu, które dorastało będąc wychowanymi w obecności elektroniki.

    Pośród tej grupy możemy natrafić na jednostki mające duże kłopoty z komunikacją, samodzielnym postrzeganiem otaczającego ich świata czy też problemy z odręcznym pisaniem. Pełne oparcie na pracy przy komputerze może więc nieść za sobą wiele niepożądanych skutków. Wracając jednak do wykorzystania w życiu codziennym komputerów najczęściej mamy na myśli typową stację roboczą, ale istnieją przecież minikomputery. Pod tym właśnie pojęciem skrywa się naprawdę długa lista urządzeń, które mamy w swoich domach. Małe elementy komputera zawierają zarówno telewizory, pralki, lodówki, ale są one też i urządzeniach mobilnych np. smartfonach. Postęp techniczny w postaci miniaturyzacji przyczynił się do znacznego rozpowszechnienia układów elektronicznych w wielu miejscach oraz pod różną postacią. Nowoczesne technologie w znacznym stopniu przyczyniły się do globalnego wzrostu gospodarczego, a na dodatek pociągnęło to za sobą wykształcenie się nieznanych wcześniej sektorów gospodarki. Chyba żaden wytwór ludzkich rąk w tak błyskawicznym tempie nie zdominował naszego życia jak właśnie komputery i to w tylu różnych aspektach życia jednocześnie.

Dlaczego grafika w reklamie jest tak ważna?

Nie trzeba być ani psychologiem, ani socjologiem, ani nawet specjalistą od marketingu, aby wiedzieć, jak wielki wpływ ma reklama na nasze postrzeganie rzeczywistości. Wpływ ten wzrasta zaś z chwilą, gdy reklama wykonana jest w sposób mistrzowski, z zachowaniem nowoczesnych technologii oraz trendów graficznych. Tym samym nie dziwi już tak szerokie zastosowanie samej grafiki w wielu rodzajach reklamy i kampanii marketingowej: elementy graficzne znaleźć można nie tylko w reklamie statycznej w prasie czy w Internecie, ale również w reklamie telewizyjnej. Ważna przy tym jest też właściwa obróbka grafiki, która powinna dostosowywać ją do oczekiwań odbiorcy i sprawiać, żeby sama reklama jak najbardziej rzucała się w oczy i przyciągała uwagę widza.
Rola grafiki w jakiejkolwiek reklamie jest niezwykle istotna, ponieważ prócz tekstu i czasami dźwięku to właśnie ona ją współtworzy, a niekiedy stanowi podstawowy i najważniejszy fundament. Jej zastosowanie w różnorodnych kampaniach reklamowych ma też silne wytłumaczenie socjologiczne i psychologiczne, ponieważ to właśnie grafika i obraz najsilniej oddziałują na odbiorcę, zarówno w pozytywnym jak i w negatywnym znaczeniu. Odpowiednia obróbka grafiki, wyretuszowanie niepotrzebnych elementów czy stworzenie ciekawego fotomontażu może w dużym stopniu przełożyć się na to, jak reklama będzie odbierana i czy w ogóle zainteresuje potencjalnego klienta. Nie ma tu też znaczenia fakt, o jakiej formie reklamy jest mowa: jeśli tylko występują w niej elementy graficznie, praktycznie zawsze muszą być one poddane obróbce graficznej i tym samym dostosowane do ogólnego projektu reklamy idealnej. Grafika pełni jednak i inne funkcje, jej zadaniem nie jest jedynie zainteresowaniem odbiorcy i przyciągnięcie jego uwagi. Jest także sposobem na ujednolicenie przekazu reklamy: spina całość w jedność, tworząc tło, na którym na przykład prezentowana jest oferta. Jednocześnie podkreśla i obrazuje w sposób graficzny całą treść reklamy, dzięki czemu odbiorca nie musi jej nawet czytać – wystarczy samo spojrzenie na grafikę lub zdjęcie, aby wiedział, o czym jest dana reklama.

Comments are closed.